Archief Vrije Opvoedkunst
Algemeen
Klik op de titel van een artikel om het te lezen
J.J. Gerretsen-Emmen Riedel (Joes)
De ambachtelijkheid van de sociale vaardigheden
Beweging, een onontbeerlijk element in het onderwijs
H.L. Janssen van Raay (Henriëtte)
Brief over de esthetische brieven van Schiller
Het brood en de grondslagen van de alchemie I
Over de ware betekenis van de goudmakerskunst
Het brood en de grondslagen van de alchemie II
Over de porceleinbereiding en andere belangrijke alchemistische processen
Het brood en de grondslagen van de alchemie III
Het broodrecept en de opbouw van de mens
De creatieve vakken - fundament of franje?
Creatieve vorming van jeugdleiders
Het doel van de handenarbeid op de Vrije Scholen
Egyptische en Babylonische kunst
Uit het kunstgeschiedenis-onderwijs der 10de klasse
Enkele gedachten over het kunstzinnige werk op de Vrije Scholen
Uit het kunstgeschiedenis-onderwijs der 10de klasse
Krause (Gretl en Hans-Heinrich)
Handenarbeid in de negende klas
Kunstzinnige therapie uit Europa in Ghana, West-Afrika
Iets over de industriële revolutie in de achtste klas
Dr. F.W. Zeylmans van Emmichhoven (Frederik Willem)
Of: hoe vrij is een twaalfde-klasser in Parijs?
Kunstzinnig onderwijs of (wilde) expressie
Kunstzinnige aktiviteiten Vrije Hogeschool
Het kunstzinnige element in het onderwijs
H.R. Niederhäuser (Hans Rudolf)
Het kunstzinnige element in opvoedkunst
Het ludieke in de handenarbeid
Kunstgeschiedenis van de hogere klassen
Moderne kunst in de twaalfde klas
Nog maar weer eens een pleidooi voor die verdomde kunstreis
Het onderwijs in de kunstgeschiedenis
Over de betekenis van Goethe's metamorfose-idee
Over de verwondering bij het vak kunstgeschiedenis
Over het waarnemen van kunstwerken
Herkenning en miskenning
Een periode kunstgeschiedenis in de 11de klas
Problemen van de aesthetische vorming in de lagere school
Samenwerking met een L.T.S. door de Zutphense Vrije School
Wisselwerkingen in de drie-ledigheid van de mens
J.J. Gerretsen-Emmen Riedel (Joes)
Waarom moet het kunstzinnig plastich-beelden element in het middelpunt van het onderwijs staan?
© 1933—2024 Vereniging voor Vrije Opvoedkunst — AntroVista Archief Netwerk