Archief Vrije Opvoedkunst
Kind en techniek
Klik op de titel van een artikel om het te lezen
'Mindstorms' onder het licht van de lantaren
Met inleiding door Willen van Prooijen
Verkeersonderwijs
J.J. Gerretsen-Emmen Riedel (Joes)
De computer: kennisobject of leermiddel?
J.J. Gerretsen-Emmen Riedel (Joes)
Computers in het onderwijs, een nood-zaak?
Computers voor kinderen: een zeer reële waanwereld
Computertechniek op de Vrije School
Enige ervaringen in het verkeersonderwijs
Enkele aspecten van het leerproces
Mede in verband met de geprogrammeerde instruktie
Kleine dialoog over het beeld
De geschiedenis van de computer
Het kleine kind in de wereld van de volwassenen
Mechanisatie en levende ideeën
Problemen van heden - gedachten van gisteren - leven van morgen
Kanttekeningen bij de geprogrammeerde instruktie
Remmende invloeden van de techniek op de ontwikkeling van het kind
Communicatiemiddelen
Ruwe schets van de gedachten over heden en toekomst
In de Rudolf Steiner School Haarlem
Samenwerking met een L.T.S. door de Zutphense Vrije School
De schooltelevisie als experiment
De techniek als uitdaging aan opvoeding en onderwijs
H.R. Niederhäuser (Hans Rudolf)
Technologie tussen hoop en vrees
Een tweede industiële revolutie?
Automatisering
Prof. dr. B.C.J. Lievegoed (Bernard)
De uitdaging van de techniek aan de opvoeding en het onderwijs
Een veilig verkeersperiode in de 4de klas
Het verkeer als cultuurprobleem
Een spel
Verkeersonderwijs - een project-leergang
Verkeersonderwijs in de lagere klassen
De waarneming een strijd tegen de illusie
Over de invloed van radio en televisie op het jonge kind
De wiskunde als scholing van de innerlijke aanschouwing (innerlijke activiteit)
© 1933—2024 Vereniging voor Vrije Opvoedkunst — AntroVista Archief Netwerk