Archief Vrije Opvoedkunst
Lagere school
Klik op de titel van een artikel om het te lezen
De 'sprong naar de aarde' in de onderbouw
M. Theissen-Pouderoyen (Maries)
Bijdrage over de temperamenten
Bijdrage over de temperamenten
Dieren wijzen een weg naar sprookjes en fabels
De eerste twee leerjaren op de Vrije School
De eerste twee leerjaren op de Vrije School
Hoe bekijkt een Vrije School-kleuterleidster haar kleuters of zij schoolrijp zijn?
Het kind in het 10de levensjaar
Kinderen en leerplan van een eerste klas
De lagere school als instituut voor ziele-hygiëne
Het leerplan van klas 6 en 7 onderzocht op twee vakken
Het leven in de Vrije School in miniatuurbeelden
Het onderwijs in de eerste klas
Over de euritmie van de eerste klas
N. van der Kroef-Klinkenberg (Nel)
Periode-onderwijs: een stukje geschiedenis
Reizen van de Ie tot en met de VIIIe klas
Schrijven leren in verband met de vier temperamenten
Sociale vorming in de benedenbouw
C. Wijnbergh-Behrend (Claartje)
Tekenen en schilderen in de zevende klas
Uit de praktijk van de tweede klas
Uit het onderwijs in de zesde klas
Wat "De Arend" in den vacantietijd beleefde
De overgang van kleuterleeftijd naar schoolleeftijd
De verjongende kracht van het periode-onderwijs
Vervroegde leerplicht heeft nefaste gevolgen
Het vraagstuk der temperamenten
Het vraagstuk der temperamenten (vervolg en slot)
De Vrije Schoolonderbouw: klas een tot en met acht
Waarom leren de kinderen op de Vrje Scholen naar verhouding laat lezen?
H.L. Janssen van Raay (Henriëtte)
Waarom sprookjes in de eerste klas?
Wat vraagt het kind van 9/10 jaar?
Welke voordelen biedt het periode-onderwijs
J.J. Gerretsen-Emmen Riedel (Joes)
De zintuigelijke waarneming van het kind
Waarde en onwaarde van het aanschouwingsonderwijs
© 1933—2024 Vereniging voor Vrije Opvoedkunst — AntroVista Archief Netwerk